Om köp och returer
På den här sidan föreslår vi att du förklarar för dina kunder hur man gör ett byte om de inte är nöjda med de mottagna produkterna. Förutom att det skapar förtroende hos dina kunder att erbjuda en returpolicy - så ligger det även inom de juridiska riktlinjerna för att driva e-handel.
Det är bevisat att de företag som erbjuder en returpolicy, genom att korrekt räkna ut kostnaderna, ökar butikens försäljning och även andelen återkommande kunder. Detta för att kunder helt enkelt känner sig säkra på hur en retur går till - om det skulle behövas.
Andelen kunder som väljer att returnera en produkt är generellt väldigt låg, därför rekommenderar vi starkt att du erbjuder en returpolicy i enlighet med konsumentverkets direktiv.
En returpolicy kan se ut som följande:
Vår returpolicy
Om du inte är nöjd med de mottagna produkterna kan du byta den på något av följande sätt:
Byte
Kontakta oss via vårt kontaktformulär, begär en retursedel och skicka tillbaka varan med posten. Du kan byta ut produkten mot en annan, eller i händelse av att bytet beror på funktionsfel byts den mot en ny produkt som sedan skickas på nytt till dig.
Retur
Om produkten inte motsvarade dina förväntningar kan du returnera och få pengarna tillbaka. Kontakta oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten och informera om att du önskar lämna tillbaka den. Skicka den sedan tillbaka till oss på följande adress: Vallgatan 8 52175 Vartofta
Återbetalning
Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig inom 30 dagar från att returen har hanterats.
Avhämtning - för dig som bor i närheten kan du välja att hämta din beställning på plats hos mig i Vartofta efter överenskommelse. Observera att du måste boka dag och tid innan! El så kan jag lägga mindre paket i brevlådan. Då får du en kod av mig. Om det inte passar en viss dag och tid så måste detta respekteras. Du får ett mail från mig när din beställning är klar för upphämtning. ingen betalning sker på något annat sätt än de betalningsalternativ som finns i webshoppen.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med mig.
Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur (7-30 dagar beroende på fraktleverantör och om det är brev eller paket), så faktureras du 300 kr för att täcka alla returavgifter samt det administrativa arbetet med hantering av produkterna.